Προγραμματισμός και Τέχνη Ι

Κωδικός μαθήματος
01ΥΠΧ02
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Γ
Σειρά εμφάνισης
2
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Ψηφιακές Τέχνες
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος
Image
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στις θεμελιώδεις αρχές πληροφορικής και τις τεχνικές προγραμματισμού για δημιουργικούς καλλιτέχνες. Το μάθημα δεν απαιτεί εμπειρία προγραμματισμού, έχει ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και της κατανόησης του προγραμματισμού με βάση το διαδικαστικό στυλ και την εφαρμογή τέτοιων δεξιοτήτων στην τέχνη.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • κατανοούν τις βασικές αρχές προγραμματισμού υπολογιστών

  • δημιουργούν έργα ψηφιακής τέχνης αναπτύσσοντας κώδικα

  • συνδυάζουν βασικά σχήματα και γεωμετρικά μοτίβα στον υπολογιστή

  • χρησιμοποιούν μετασχηματισμούς και συμμετρίες σε εικαστικές και μουσικές συνθέσεις

  • εισάγουν κίνηση και διαδραστικότητα στα έργα τους

  • σχεδιάζουν με απλά μαθηματικά μοντέλα και αντικείμενα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

🔵 🔴 🟡 Θεωρία (1 ώρα)

  1. Εισαγωγή στον προγραμματισμό
  2. Γλώσσες και εργαλεία
  3. Βασικά σχήματα σε δύο διαστάσεις
  4. Εντολές συνθήκης και βρόχοι
  5. Γεωμετρικά μοτίβα και μετασχηματισμοί
  6. Σχεδίαση με βάση τη συμμετρία στο χώρο
  7. Υποπρογράμματα και συναρτήσεις
  8. Παραμετρικές εξισώσεις και κίνηση
  9. Παραδείγματα δισδιάστατων καμπυλών
  10. Αναδρομή και συμμετρία κλίμακας
  11. Προγραμματισμός με αντικείμενα
  12. Γεγονότα και αλληλεπίδραση
  13. Αλγοριθμική μουσική σύνθεση

🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (2 ώρες)

  1. Περιβάλλοντα προγραμματισμού και βιβλιοθήκες
  2. Η HTML5 και η γλώσσα JavaScript
  3. Το στοιχείο canvas και οι ιδιότητές του
  4. Εικαστική σύνθεση σε στυλ Μοντριάν
  5. Επαναλαμβανόμενα μοτίβα
  6. Αραμπέσκ
  7. Μάνταλα
  8. Καμπύλες Lissajous
  9. Κινούμενες καμπύλες
  10. Fractal art
  11. Συστήματα σωματιδίων
  12. Διαδραστική τέχνη
  13. Web Audio API και εφαρμογές
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική

🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης: 

  • ΤΕΛΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ (50%)

  • ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (50%)

    Σημείωση: Απαιτείται η βαθμολογική βάση του 5.0 και για την τελική εξέταση και για την εργασία. Η τελική βαθμολογία προκύπτει από τον μέσο όρο του βαθμού της προφορικής εξέτασης (στο τέλος του εξαμήνου) και του βαθμού της ατομικής εργασίας (που παραδίδεται πριν τη λήξη του εξαμήνου).

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Χρήση Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. κατά την επικοινωνία με τις φοιτήτριες και τους φοιτητές.
  • Μαθησιακή διαδικασία μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

eCLASS ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

https://eclass.uop.gr/courses/2869/ 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]

  • Γιάννης Δεληγιάννης, ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
  • Γιώργος Λιακεας, Η ΓΛΩΣΣΑ JAVASCRIPT